Fre,lör,sön

Hejsan på er :)  Nu var det några dagar sen jag skrev men jag har haft fullt upp! Så nu tänker jag berätta vad jag har hitttat på de  här dagarna eftersom jag har varit så "upptagen" att jag inte har hunnit skriva (;
Fre: Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde på förmiddagen, typ fixade mej och så. Vid 14 tiden åkte vi mot Peter och Anita. På vägen stannade vi på något ställe och köpte en ny hjälm till Emil. Sen när kl blev 15  var vi hemma hos dem. Vi fikade lite och sen skulle vi få åka "ring" bakom deras båt, ni vet som vattenskidor fast en stor ring? Det va verkligen as roligt! Älskar att det hehe. När vi kom tillbaka igen var resten av släkten där, dvs. Marie-Louise, Ingemar, Christina, mormor och morfar. Efter ett tag blev det middag (då hade flera timmar gått på nåt sätt :O) Det blev lax med nåt osttäcke (tror jag), potatis grejjs och sallad-jätte gott. Har aldrig gillat fisk men det här var verkligen gott. Till eftrrätt blev det nån marängtårta-jätte gott det också. Sen gick vi ut med hundarna (de har två hundar). Den ena hunden Tilda var inte så förtjust i Tindris så hon började skälla och då började deras andra hund också. Det slutade med att hela gatans hundar stog och skällde hahaha (ja, seriöst!). När vi kom tillbaka åkte Emil ring en gång till medans jag och Christina (kusin) åkte med i båten och kollade på för jag ville inte åka igen för jag frös efter den första gången xd. När vi hade åkt va det fika igen? fast då orkade jag inget mer så jag bara satt med (; Sen strax efter 22 stack vi hem.
Lör: Jag gick upp vid 8.30 för att hinna duscha och göra mej iordning. Strax efter 10 åkte vi med bil till båten (som går in till stan) för att jag och Christina skulle shoppa :D Men båten var jätte sen och kom typ 15 min sent. Men men när jag kom fram stod Christina där och väntade på mej. Sen gick vi iväg och shoppade, det gick lite trögt för mej först medans Christina hittade massa kläder, så jag blev lite irriterad xd. Men sen släppte det (; Vi käkade lunch på ett café vi tog sallad båda två, kycklingsallad för min del, det är alltid gott! Sen shoppade vi lite till och hälsade på alla 1000 människor som hon känner hhahha. När vi hade shoppat klart gick vi hem till henne ett tag innan vi åkte ut till Tjurkö igen. Jag kom hem med: ett par shorts, ett linne, ett par jeans tights, en tröja, en väska och nagellck :) Helt okej med andra ord. Men när vi kom hit var det inga här så vi gick ner till stranden för att se  om alla var där och det var de xd. Så vi solade ett tag innan vi gick hem och de andra började med middagen medans jag gjorde naglar på Christina :) Till middag blev det grillat med några potatisar som man gör i ugn och sallad, mummsigt. Vid 19.30 gick vi till "grannarna" för lekar. Det va riktigt roligt även om jag inte fattade så mycket hehe. Sen blev det världens godaste jordgubbstårta! as gott :D Efter några timmar gick vi hem igen.
Sön (igår dvs.): Jag, Emil, mamma och pappa åkte till Ronneby för att gå på nån marknad (typ som Trosa marknad fast det hette något annat). Vi kikade runt lite granna men jag hittade inget som jag ville ha. Sen käkade vi lunch och åkte lite karuseller som de alltid har på marknader, jätte roligt. Speciellt den som var som en jätte arm som svängde runt i luften, hahah man fattar säkert mycket av den beskrivningen men iallfall. När vi kom hem igen gick vi ner till stranden, EmIl badade massor medans jag solade. Sen blev det middag, hemma gjoda köttbullar med potatis, riktig husmanskost or wath? gott var det iallfall. (Nu börjar jag få kramp i armarna xd). Lite senare gick vi och kollade på solnedgången över havet, så fint! Fotograferde massor :D
Idag: Jag har inte gjort något mer än att käka frulle. Vi ska till Eja idag och sen till Lollo, Petter, Vitkor och Martin så jag kommer förmodligen inte att skriva något idag. Om jag inte tar med datorn till dem :) Annars hörs vi en annan dag puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0