Nagellack tips!

Hej på er! Sitter inne på mitt rum med pappas dator och lyssnar på musik-Erik Hassle just nu :) Hurtful är för jävla bra haha. Men iallafall, jäg tänkte att jag kunde slänga in ett "nagellacaks tips".

När jag målar naglarna (vilket är väldigt ofta) så använder jag faktiskt Depends nagellack. Okej, det är ett buddget lack (kostar typ 25 spänn) vilket är väldigt billigt. Det är rätt små flaskor men det gör inget,  för själv tycker jag att det är väldigt onödigt att köpa ett stort lack för 150 spänn som klibbar ihop innan man har använt halva flaskan^^ Såklart klibbar även Depends lack ihop efter en tid men då är flaskan mer eller mindre slut. Lacken finns i många färger och är faktiskt jätte bra!
Det är många som tycker att nagellcaket blir föstört och aldrig torkar när man har målat det. Måla först ett tunt lager-låt torka, måla sedan ett tunt lager till och låt torka. Lacket torkar mycket fortare om man målar flera tunna läger än ett tjock! Och när det gäller nagellack gäller det att ha tålamod :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0