Ons&tors

Hejsan på er :) Hoppas allt är bra! Ledsen att jag inte skrev något igår men orkade inte fixa med internet och så här ute på landet xd. (Igår)  Vi badade iallafall på Måns Ols, eller Månsan som vi kallar det hehe. Det  är faktiskt rätt fint där för dom har renoverat där och så. Emil badade i typ 2 timmar medans jag låg och solade på bryggan och läste min bok, såklart inte hela tiden eftersom det va så varmt (; Vi käkade lunch på nån resturang i närheten, det blev kycklingsallad för mej. Det va verkligen as gott! Sen orkar man inte käka mer när det är varmt men ändå (; På kvällen åkte Emil, pappa och farfar till Avesta för att kolla på speedway (eller hur det stavas). Medans dom va borta va jag, farmor och mamma hemma och chillade, lagade mat, fixade naglarna och kollade på tv. Sen hände det inte så mycket xd.
(Idag) Jag blev väckt strax efter 8 för att vi skulle till Rättvik. Vi började åka strax innan 9.30 för det tar ett tag att åka dit. Påvägen dit stannade vi på Tellberg, farmor gillar det stället för det är lite "gammaldags" eller vad man ska säga. Det är gammla små¨hur med gräs på taket och gammal miljö. Så där blev det fika och så kollade vi i små bodar och så. Efter det åkte vi vidare till Rättvik och åkte sommarrådel hhahaha. As roligt :) Emil och jag åkte dubbelrådel för det går mycket snabbare (a). Det tog inte så jätte lång tid så vi åkte ner till "stran" för att käka lunch. Det blev lunch på en pizzeria för det va typ det bästa som fanns, blev sallad för mej idag igen :) Dom va jätte gulliga på pizzerian och kom ut med en skål med vatten till Tindris (a). Såklart hade vi oxå med oss vatten till henne, men ändå :) Efter maten skulle vi bada vid bryggan men då kom en kvinna fram och säger att man inte kan bada för det hade gått sönder nått rör och det läckte tydligen ut massa skit i sjön. Så det va badförbud, tråkigt eftersom det är så mysigt att bada där när det är fräscht! Men men. Vi gick på bryggan iallfall för det fick man. Efter det köpte vi glass och åkte hem. När vi kom När vi kom hem åkte Emil, jag och pappa ner till sjön här för att bada. Men jag va inte sugen på jag satt på bryggan istället. Det va väldigt varmt i vattnet, så det blir förmodligen mycket bad imorrn :) Efter badet gick Emil och jag en sväng med Tindris och eftet det hoppade jag in i duschen och sen va det käk. Nu sitter vi och kollar på tv lite chill sådär puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0